Методичні рекомендації. •Інтерактивне навчання як засіб формування ключових компетентностей
Опис системи роботи МО
Мета роботи МО: вдосконалення професійної
компетентності педагогів і створення умов для активізації творчого потенціалу
учасників педагогічного процесу засобами методичної роботи.
Діяльність методоб`єднання спрямовується
на виконання таких завдань:
-
удосконалення науково-теоретичної, психолого-педагогічної,
загальнодидактичної, методичної і фахової підготовки з метою надання якісної
базової і повної загальної освіти;
-
створення умов для професійного зростання, самоосвіти, дослідницької і
творчої діяльності вчителів;
-
забезпечення засвоєння і впровадження найбільш ефективних технологій,
методик і технік навчання та виховання школярів;
-
розробка методичних рекомендацій для учнів та їх батьків.
Пріоритетні напрямки роботи:
-
Проведення проблемного аналізу результатів освітнього процесу;
-
Подання пропозицій щодо організації та змісту досліджень орієнтованих на
поліпшення засвоєння учнями навчального матеріалу відповідно до державних
стандартів;
-
Прийняття рішень про підготовку методичних рекомендацій на допомогу
вчителям, організація їхньої розробки та засвоєння;
-
Розробка методичних рекомендацій для учнів та їх батьків щодо найкращого
засвоєння предметів і курсів природничо-математичного циклу, підвищення
культури навчальної праці;
-
Обговорення, рецензування, опанування різних матеріалів підготовлених на
ШМО;
-
Забезпечення навчальної роботи за профілем;
-
Організація різних творчих конкурсів, інтелектуальних марафонів;
-
Розробка методичного інструментарію для встановлення ефективності
нововведень, що проводяться, результатів досліджень;
-
Робота предметних кабінетів.
Про свою роботу методоб`єднання
звітувалось на педагогічній раді в лютому 2011 року, де його роботу було
схвалено.
При
плануванні роботи МО враховується його якісний склад, діагностичне
анкетування. Так, в минулому навчальному році відбулись зміни. На зміну
досвідченому вчителю фізики (Зиза В.В.) прийшов новий вчитель (Харчук В.М.),
який мав значну перерву в педагогічній діяльності. Тому робота методоб`єднання
відзначалась вагомою часткою індивідуальної допомоги колег в період між
засіданнями, самі засідання проводились широким застосуванням практичних
рекомендацій, форм і методів роботи, направлених на адаптацію вчителя до нових
вимог і взагалі системи семестрово-блочно-залікової, яка впроваджена в нашій
школі і є новою для вчителя.
Головним у методичній роботі є надання
реальної дієвої допомоги вчителеві у процесі розвитку його майстерності як
сплаву професійних знань, умінь і навичок. План роботи МО на рік, як правило,
змістовний, конкретний, відповідає сучасним вимогам, включає в себе п’ять
засідань і велику роботу між засіданнями.
Роботу МО розпочинаємо з постановки
педагогічної проблеми. Її вибір ґрунтується на проблемі школи, району. Кожен
вчитель відповідно до цього визначає свою методичну проблему і форму її
завершення. Так, протягом 2006-2009рр. науково-методична проблема, над якою
працювала школа, була: «Удосконалення уроку як головного засобу активної
творчої взаємодії вчителя і учня», а тема МО: «Інтерактивні та інформаційні
технології – один із засобів активної і творчої взаємодії вчителя і учня»;
проблемні теми вчителів також підпорядковані реалізації спільної проблеми
школи. Відповідно планувались методичні заходи, спрямовані на реалізацію
проблемної теми школи (див. буклет ШМО).
Робота методоб`єднання передбачає:
-
діагностику утруднень вчителів;
-
удосконалення педагогічної майстерності;
-
розробку основних напрямків і форм активізації пізнавальної,
науково-практичної діяльності учнів (олімпіади, конкурси, предметні тижні, дні
природничо-математичних дисциплін);
-
вивчення, узагальнення та впровадження передового педагогічного досвіду
(досвід вчителя хімії Стрижеус Л.В. та ін.);
-
створення банку даних інноваційних технологій;
-
створення портфоліо;
-
проведення відкритих уроків.
Членами МО проведені відкриті уроки з питань:
-
діяльнісний підхід в організації навчання учнів;
-
впровадження ІКТ в навчально-виховний процес;
-
інтеграція знань (інтегровані уроки);
-
урок по своїй проблемній темі;
-
участь в шкільному конкурсі «Вчитель року» (Бистрицький Г.В,Веремій В.С.)
Кожен член МО має свою папку по роботі
над науково-методичною проблемою, портфоліо, у якому відображено
результати його діяльності, простежується зростання його майстерності.
Робота МО відбувається у двох напрямках:
1.
Теоретична частина – запровадження інноваційних технологій у
навчально-виховний процес; використання новітніх технологій; обговорення питань
організації та здійснення контрольних зрізів знань.
2.
Практична частина – відкриті уроки, самоосвіта, творчі звіти, практичні
рекомендації тощо.
Система діяльності МО має тенденцію до
пошуку сучасних форм роботи, підтримки інноваційного духу і творчого пошуку,
удосконалення напрацьованого і застосування нових підходів та ідей.
Практикуються такі форми проведення засідань: круглий стіл, тренінги,
конференції. Заслуговує на увагу впровадження на кожному засіданні з минулого
року проведення інтерактивної технології «Мікрофон» з метою швидкого
повідомлення про втілення на своїх
уроках ефективних методик, технік тощо.
Важливим етапом у змісті діяльності МО є
розробка основних напрямів і форм активізації пізнавальної діяльності учнів у
позаурочний час. Найпоширенішими є шкільні районні олімпіади з предметів
природничо-математичного циклу, участь у Всеукраїнських («Левеня», «Колосок» та
ін.), Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру», робота в МАН (2010 рік
Веремій Є. – переможець І етапу і учасник ІІ етапу), а також предметні дні (2009-2010н.р. було відзначено наказом по
школі високий рівень проведення днів математики та середній рівень проведення
днів фізики, дні інших природничих наук не проводились). У минулому навчальному
році було організовано і проведено дні природничо-математичних дисциплін. Всі
члени МО прийняли активну участь в проведенні днів. План роботи включав в себе
різноманітні, цікаві, розвиваючі, захоплюючі заходи, презентації проектів на
тему: «Мікроби: друзі чи вороги?», «Наші крилаті друзі», інтелектуальні ігри:
«Найрозумніший», «Математичний поле-чудес», різноманітні конкурси («Най…, най…,
най…» включав в себе 9 конкурсів). Шкільна радіостанція YS4QWE продемонструвала
свою роботу. З великим успіхом пройшов природничо-математичний КВК
(інтелектуально-розважальна гра для 9-11 класів). Також сподобалось учням 9-11
класів інтелектуально-розважальна гра «Великі вчені».
Методична робота – система, спрямована
на формування розвивального професійного
середовища вчителя (див. схему).
Немає коментарів:
Дописати коментар